1
1

Független Hírek

Ma 2014. ápr. 18., péntek van

BKV jegyárak és bérletárak 2013: BKV jegyáremelés lesz 2013. január 1-től

BKV jegyárak és bérletárak 2013: valószínűleg BKV jegyáremelés lesz 2013. január 1-től. A korábbi évekkel ellentétben lesz jegyáremelés és bérletáremelés is Budapesten, mivel a költségek az infláció mértékével emelkedtek az elmúlt években. Az utóbbi néhány év alatt majdnem hatodával csökkent reálértéken a BKV-jegyek ára, ez nem folytatódhat hosszú távon – mondta Vitézy Dávid az MR1-Kossuth Rádió Krónika című műsorában.

Nem valószínű, hogy a BKV jövőre is az idei szinten tudja tartani a jegy- és a bérletárakat - jelentette ki Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője a Krónika című műsorban.

A főváros az elmúlt három évben nem emelte a tömegközlekedési tarifákat Budapesten. Mivel ez idő alatt nőtt az infláció, és az áfa is emelkedett, reálértéken csaknem 15 százalékkal alacsonyabbak most a BKV jegy- és bérletárai, mint három éve - mondta a Kossuth Rádiónak Vitézy Dávid. A BKK vezérigazgatója kijelentette, ez évekig nem maradhat így.

Nem fog örökké csökkeni a reálárszint, egyszer lesz jegyáremelés, hiszen infláció is van. Azt a célt azonban, hogy a tömegközlekedés versenyképes maradjon, szeretnénk elérni – tette hozzá a budapesti közlekedés-irányító szervezet vezetője.

Vitézy Dávid emlékeztetett rá, hogy az előző ciklusokban a többszöri jelentős jegyáremelés rontotta a tömegközlekedés versenyképességét. Kiemelte, tavaly és idén éppen ezért nem emelt tarifát a városvezetés. A vezérigazgató közölte, arról még korai beszélni, hogy milyen tarifajavaslatok vannak 2013-ra. Az elképzelésekről várhatóan október végén, november elején tárgyalhat a fővárosi közgyűlés.

A 2013-ban érvényes jegyárakról és bérletárakról nyilvánosságra kerülésük után természetesen tudósítani fogunk.

2013-tól 350 forint lesz a BKV-jegy, a havi bérlet ára 10500 forintra nő

Napirendre vette a fővárosi közösségi közlekedés jövő évi viteldíjairól szóló javaslatot a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

Az indítvány két változatot tartalmaz, a városvezetés a 7,9 százalékos differenciált jegy- és bérletáremelést javasolja elfogadásra. A másik változat szerint átlagosan 14,7 százalékkal emelnék a viteldíjakat jövő januártól.

Csomós Miklós oktatási és kulturális főpolgármester-helyettes ugyanakkor indoklás nélkül visszavonta a Vidám Park bezárásáról szóló javaslatát. A városligeti intézmény a tervek szerint vasárnap tartott volna nyitva utoljára, majd az általa használt területet átadta volna a Fővárosi Állat- és Növénykertnek.

Ismét tárgyal a testület a közterület-használat szabályozásáról, amely szerint korlátoznák a Városligetben a mozgó és pultos árusításokat, és változna a közterület-használati díjakból adható kedvezmények rendszere. Dönthetnek a képviselők arról is, hogy adjon-e a főváros 20 millió forint támogatást a BKV Előre SC utánpótlás-nevelésére.

A képviselők napirendre vették a Budapest Sport Egyesület (BSE) helyzetének rendezését is, a sportklub ingatlanjai több lépcsőben a főváros tulajdonába kerülnének, az önkormányzat pedig idén 200, jövőre 150, 2014-ben pedig 136 millió forintot adna a BSE-nek, amivel rendeződne pénzügyi helyzete.

A napirendet 18 igen, 11 nem szavazattal, négy tartózkodás mellett fogadták el.

350 forintba kerül majd januártól egy BKV-jegy, a havi bérlet 9800 forintról 10 500-ra emelkedik, a diákbérlet ára 4150 forintra nő, és bevezetik a felsőoktatásban tanulók bérletét, amely drágább, 4400 forint lesz, mint a rendes diákbérlet. A BKV tarifáinak emeléséről szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés, amely több mint egy milliárd forint pluszbevételt vár az intézkedéstől.

A megyei jogú városok a budapestihez hasonló támogatást kérnek a tömegközlekedéshez

A budapestihez hasonló ártámogatási rendszer bevezetését kéri a kormánytól a vidéki városok helyi tömegközlekedéséhez a Megyei Jogú Városok Szövetsége (MJVSZ).

Szita Károly, a szervezet társelnöke, Kaposvár fideszes polgármestere pénteken Pécsen az MJVSZ kétnapos közgyűlésének szünetében tartott sajtótájékoztatón azt mondta: sérelmezik, hogy amíg a BKV esetében a központi támogatás árkiegészítés formájában megjelenik, ilyen segítséget a vidéki települések, illetve az ott szolgáltató társaságok nem kapnak.

A politikus az igényt azzal indokolta, hogy a városok a tömegközlekedésből keletkező veszteségeket már nem tudják a jegyárak emelésével és a járatok ritkításával mérsékelni, mert ennek az lesz a következménye, hogy tovább csökken az utasok száma. Az állami dotáció azonban enyhítené a terheket.

Szita Károly emlékeztetett rá, hogy Magyarország 23 megyei jogú városában mintegy kétmillió ember él, a helyi tömegközlekedést 18 városban Volán-társaságok biztosítják az önkormányzattól kapott díjért, öt helyen erre a célra alapított vállalatot a szolgáltató.

Az MJVSZ társelnöke szólt arról is, hogy az önkormányzati rendszer nagy átalakuláson megy keresztül: feladatok kerültek és kerülnek át januártól az államhoz. Ennek alakulásával együtt egyeztetések folynak a 2013-as költségvetésnek az önkormányzatokat, azon belül is a nagyvárosokat érintő fejezetéről, tekintettel arra, hogy a megmaradó feladatok finanszírozására a büdzsében szereplő összeg sokkal kevesebb, mint amennyivel jelenleg a nagyvárosok számolnak.

Szita Károly a két szám említése nélkül azt mondta: biztos benne, hogy az egyeztetéseket követően sikerül megegyezni.

A sajtótájékoztató keretében Szita Károly és Marekné Pintér Aranka, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ megbízott elnöke megállapodást írt alá az MJVSZ és a január 1-től az állami fenntartású oktatási intézmények koordinálását végző központ együttműködéséről. Ennek lényege, hogy a megyei jogú városok a jövőben is szakmai segítséget nyújtanak a kezelésükből kikerülő, de a területükön működő iskoláknak. (MTI/fuggetlenhir.hu)




Legfrissebb hírek

joomla templates